Standard Chartered

Standard Chartered
Project Summary

Evolving a historic brand for success in a digital age

The ask
Can we help an established financial brand to reflect its true strength as a global powerhouse while effectively communicating across sixty countries?

An opportunity to evolve

Standard Chartered has been on the cutting-edge of financial expertise across the world’s most dynamic and diverse markets for over 160 years, with headquarters in London and a unique footprint across Asia, Africa, and the Middle East. They have a rich legacy of evolving their capabilities to meet and exceed client needs across diverse markets, but recognized that their existing brand no longer reflected their aspirations or ongoing digital transformation. 더 젊은 고객층과의 공감 형성이 필요하다는 판단 하에, 점진적인 변화의 기회를 모색하게 됐습니다.

이에 Lippincott은 Standard Chartered와 함께 은행 전반에 걸친 점진적 변화를 추진했습니다. 폭넓은 은행 네트워크와 총체적인 역량을 커뮤니케이션함으로써 전세계에 산재한 기존 고객기반을 공고히 하고 신규 고객층을 유입하기 위한 'digital-first' 브랜드를 개발하였습니다.

Modernizing and adapting an historic symbol

We maintained the “Trustmark,” Standard Chartered’s symbol for over 50 years, but redrew it to be simpler and bolder. Along with a redesigned wordmark, the optimization works across many dimensions, modernizing the brand while retaining the bank’s visual equity. 

The new adaptive visual system was built to flex across a vast, ever-changing world of content, formats, and platforms. 전 세계 여러 국가와 마켓에서 인지도를 높이는 과정 중 Standard Chartered 브랜드명이 지역적 특색에 맞춰지거나 비공식적인 호칭이 생긴 상황에서, 신규 심볼은 이제 전 세계 어디에서나 브랜드에 대한 인지도와 일관성을 부여하는 하나의 길잡이가 될 것입니다.

Standard Chartered billboard

Standard Chartered new logo on building

Standard Chartered tag line in multiple languages

More than money

The evolved brand also champions the bank’s commitment to sustainability by elevating the “here for good” promise, giving it a contemporary visual treatment that complements the logotype.

Along with the refreshed colors, a bespoke typeface, digital design system, new brand voice, and a people-first, culturally relevant photography style, the new design principles allow the bank to flex where needed according to region, client, or partner.

woman smiling woman laughing father and child on playground

“디지털 전환을 통해 성장하는역동적인 은행으로서, 어떻게 하면 전 세계 고객들과 최고의 관계를 더욱 공고히 할 수 있을 것인가?”라는 까다로운 고민을 해결하기 위해, 런던, 홍콩, 싱가폴 등 전 세계 지사의 다국적 인재들로 이뤄지고 전략적 분석력과 우수한 창의력을 겸비한 Lippincott팀을 찾았습니다.”

Emma Sheller
Global Head, Brand Strategy & Consumer, Private and Business Banking Marketing

Standard Chartered branded debit card

Standard Chartered app on apple watch

standard chartered app on iphone

standard chartered app on iphone homescreen

Architected for growth

새로운 비주얼 아이덴티티 개발과 주요 관계자들의 적극적 참여 유도에 이어, Lippincott는 향후 은행이 지속적으로 가치 제언에 변화를 주고 Standard Chartered가 Go-to Brand로 성장하도록 지원할 수 있는 미래지향적인 브랜드 아키텍처를 개발했습니다.

The new Standard Chartered brand was revealed to the world in 2021년 2월 to an enthusiastic response, with reinvigorated employees rallying around the new brand. 

standard chartered branded ipads

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